woensdag 3 februari 2021

Wat en waarom?

Omdat reizen al een tijdje geen evidentie is...
Omdat er -gelukkig maar- nog altijd muziek is...
Omdat het zo prettig is om een vreemde taal te leren...
Omdat het altijd al mijn droom was om zelf voor reisbureau te spelen...

Om deze en nog een paar andere redenen hou ik me sinds december 2020 bezig met het maken van "muzikale citytrips". Tijdens een presentatie van ongeveer twee uur begeleid ik je door een (meestal Italiaanse) stad of regio, met als rode draad "muziek". De voertaal is meestal het Italiaans, maar op aanvraag kan ik ook in het Nederlands, Spaans, Frans of Engels de boel aan elkaar praten.

Voor wie mij niet kent: ik ben historicus van opleiding, woonde in mijn studententijd in Alcalá de Henares (bij Madrid), in het Collegio dei Fiamminghi (Bologna), in de Academia Belgica (Rome) en in Fiesole en Firenze. Sinds 2010 werk ik als taalleerkracht en (museum)gids in Gent en omgeving, maar ik keer af en toe ook graag terug naar Italië of het Iberisch schiereiland.

Inschrijven doe je met een mail waarin je duidelijk het gekozen moment én de bestemming aangeeft. 

Bij een muzikale citytrip hoort ook een deelnameprijs, waarvan ik 10 procent (en soms ook meer) doorstort naar het Rode Kruis Vlaanderen en Libera. Associazioni, nomi e numeri contro le mafie

Voor alle vragen, suggesties en boekingen slechts één adres: thomascole281 @ gmail dot com 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten